Blomster, trær og andre buskvekster

Da jeg var på Kreta tidligere i høst var det ekstremt tørt der. Vi fikk høre at det ikke hadde regnet på et år, så jeg skjønte at regnvær var etterlengtet. Jeg håpte likevel på godvær, jeg var da tross alt på ferie... (Noen ganger må man da bare kunne tenke på seg selv...) På tross av tørr jord, var det likevel mye fint å se av ulike vekster. Oliventrær var det mange millioner av (og det er ingen overdrivelse). Ellers var det appelsintrær, eik og kastanje. Den gule krokusen vokste høyt oppe på fjellet, og langs veiene var det masse hvite blomster som minnet meg veldig om den gule eremurusen som man kan få kjøpt på blomsterbutikker her hjemme (øverst til venstre). I sanden vokste det noen steder en spesiell hvit lilje som var fredet (bilde øverst nr. 2 fra høyre).
(Regnet kom siste dagen av ferien sammen med et voldsomt tordenvær. Jeg var da glad jeg skulle hjem, men gledet med også på vegne av Krata som endelig fikk sitt sårt etterlengtede regn.)

Kommentarer

Jannicke sa…
..vakker collage!! :o)
Klem J.
Quiltefia sa…
Superfine bilder satt fint sammen!! Annek:-)
Så mange flotte mønstre og strukturer det var å se på bildene dine fra Kreta :)

Populære innlegg