Blomster av metalltråd


Disse blomstene er laget av metalltråd i forskjellige farger og tykkelser. Som fot er det støpt en kloss av mørtel. Jeg har brukt små juicekartonger som former til støpingen, men hva du velger å støpe i må du vurdere ut i fra hvor stor du ønsker at foten skal være. Det er for eksempel ikke pent at foten blir for stor i forhold til blomsten. Ståltråden som utgjør stilken må du huske å stikke i mørtelen før den tørker.
Det er mange måter å lage blomsterformer på, hvordan du lager din kommer an på hvordan du ønsker at blomsten skal se ut. Skal den være klokkeformet, eller kanskje se ut som en prestekrage? Et eksempel på hvordan du kan lage en blomsterform kan du se her.

Kommentarer

Oi utrolig stilige de var da :))

Er det blomster ståltråd??
Bodil sa…
Så stilige dei var! Du er jammen flink :)
Marie sa…
Morsomt! Den til høyre kan jo brukes som "reir" til en bukett også! Kreativt!
Klem fra M
Kjempefine, mange variasjonsmuligheter her..selv koser jeg meg med strikketøyet..
Ha en fin kveld!
Brocante sa…
Hei - så artige blomster du har laget - vedder på at de blir nesten enda finere når de har stått ute og blitt værbitte..... Kjempeartig blogg du har!
Ulla sa…
Så sirliga vårblommor.
Ulla
Takk for det :)!!

Ja de var skikkelig tøffe de ståltråd blomstene.

Sønnen min laget noe lignende på skolen og jeg syns det var så tøft. Men den var jo endel enklere da :)

Sånne burde du ha i nettbutikken din!
Margrethe sa…
Disse blomstene lagde jeg for en god stund siden, og har dessverre ingen igjen til å ha i nettbutikken. Men kan jo hende jeg en gang lager noen nye!

Populære innlegg