Stjernehimmel



Min favorittlampe er stjernelampa mi. Jeg liker formen og når den er på dannes stemningsfulle mønster på vegger og i tak. Den oransje stjerna har samme form som lampa, men har et annet uttrykk. Når jeg tenner telys i den får glasset i stjerna en varm glød.


Glad som jeg er i stjerneformer, har jeg laget noen selv. Denne stjerna er laget av ståltråd og har et transparent, hardt uttrykk.




Denne stjerneformen ser massiv og tung ut, men skinnet bedrar. Den er laget av papp og er hul og lett. Da jeg malte stjerna blandet jeg sukker i malinga slik at overflata ble ruere. Jeg brukte også litt gullglitter for å få noen blanke, glitrende punkter.
Stjerna er satt sammen av tolv like deler (se bilde til høyre). Disse tolv delene er skjært til, brettet og limt sammen til tolv tagger som igjen er limt sammen til ei stjerne. Bruk gjerne malen har du lyst til å lage din egen stjerne.

Klag ikke under
stjernene over mangel
på lyspunkter
i ditt liv.
Henrik Wergeland

Kommentarer

Ragna sa…
Likte så godt at det ble mønster på veggen fra stjernelampa :-)
Minmill sa…
En sånn stjerne kunne jeg tenkt meg å lage. Takk for at du legger ut malen til den. Akkurat nå er jeg inne i sånn papirmodus, så dette passer fint.
Unknown sa…
For noen flotte stjerner !!! Har du virkelig laget de i ståltråd selv? Jeg er helt impomert!!
De var fantastiske!!
Liker bloggen din kjempegodt ! Flott tips med avis utklikk på sko esker, nå skal jeg begynne å samle.....
Takk for hyggelig kommentar i bloggen min!

Hilsen Linetoppen
MeyBiMe sa…
Ennå mere stilige ting du lager!!!!
Sjekk bloggen min og se en liten hyllest til deg og pengepungen min :-)
Tuuusen takk den var kjempe flott!!!!!
muse sa…
Har kost meg veldig med å kikke gjennom bloggen din, du er virkelig dyktig. Forelsket meg i ståle (vil prøveå lage en selv!!) og ikke minst i de nydelige stjernelamper! Kan jeg spørre hvor du har kjøpt dem? Ok, nå spurte jeg jo, så da er kanskje spørsmålet egentlig om du vil svare ;)

Keep up the good (and creative!)spirit!

Klem fra ALise
Hei :)
Satt å googlet da jeg kom over dette bilde. Leter etter ei slik lampe du har på det første bildet. Stjerna med blankt glass. Ser jo at dette innlegget er skrevet I 2009, så det er kanskje ikke mulig å få tak I ei slik lampe lengre. Men prøver allikevel ;) Hvor har du kjøpt den lampen?

Hlsen Karina

Populære innlegg