Med hjerte for naturen

Hjertene er laget av mose, strå og einer.
Til mose- og einerhjertene er det greiest å bruke vikletråd å forme med. Vikletråd får du kjøpt på hobbybutikker eller på blomsterbutikken.

Fremgangsmåte:
Start med å lage to avlange dråpeformer av mose. Sett de to dråpeformene sammen slik at de danner et hjerte. Fortsett med å vikle på mose til du har fått hjertet slik du vil ha det. Vikl hardt slik at formene blir faste.
Bjørnemosen er greiest å forme med. Jeg bruker derfor hjerter av denne mosen som basis for de andre hjertene.
Velger du å lage et einerhjerte bør du ha et par hansker i nærheten. Einer stikker noe grusomt, så hender bør beskyttes.
Bjørnemose

Torvmose

Strå

Einer

Kommentarer

Jannicke sa…
..sukk! Så fine!
Skulle gjerne hatt en til både dør og bord ;o)
Klem J.
FIOLINESBLOG sa…
Hallo:) du er ikke sann med din kreativitet:) hjertelig tilstede er jeg i din blogg og så glad for dine hjerter.
Ja jeg plukket mose på søndagsturen i går......:)
fiolineklem:)
Du er så flink! Du har vakre bilder. En nytelse og se: )
Bodil sa…
Så vakkert, eg berre nyt synet :)
Ann-Cathrin sa…
Så veldig fine hjerte! For en som er gal etter hjerter, og naturmaterialer kan det jo ikke bli bedre!! Vakkert:)
Ellemeller sa…
Tar av meg hatten!! Nydeleg:)

Anita
Nå må jeg nesten prøve meg på et hjerte- dine er jo så fine...får skaffe meg vikletråd og sette i gang, disse må jo være fine som dekor mange plasser;) Nydelige bildemontasjer også;)
mi-rachel sa…
så fine.
og så nydelig og esteisk fine bildene dine er..og fint satt sammen.
Viljestyrken sa…
Takk for kommentar hos meg!
Jeg skjønner jo nå at jeg ikke kan nøte meg med å lage hjerter av strå, men må forsøke meg på å lage ett av all den flotte mosen jeg tok med meg fra fjellet i høstferien!
igjen 1000 takk for flott inspirasjon.
Quiltefia sa…
De er superfine alle sammen!!! Jeg rakk ikke å samle mose på hytta, men jeg har skog her jeg bor.... Må prøve å lage!! AnneK
Littlew sa…
Hei :)
Disse var skikkelig fine! Holder de seg lenge eller?
Driver du mye med blomster.. du lager så mye fine dekorasjoner og hjerter.

Takk for hyggelig kommentar på min blogg også :))
Når man har en blogg som heter Med Hjertet blir man ekstra glad for å se innlegg som dette. ;-)
Takk for mange gode ideer og fryder for øyet.
Kan jeg legge deg til på blogglista mi?
-Eirin
Kort og Søm sa…
Helt nydelige hjerter!!
Fredrikke :o)
Så vackra hjärtan du skapat!! Man blir så inspirerad av allt du visar. Vill bara ut i skog och mark för att samla material.

Ha det bra!
Så vakkert, får lyst til å gå i skogen og hente materialer med en gang. Har laget koster av bjørnemose, men dette var nytt.
2ne sa…
Kjempefine hjerter - og jeg som har så dilla på de :-) Ønsker deg en riktig god helg
Lykkelita sa…
Åh, denne bloggen var ny for meg! Men den var jo helt fantastisk. Håper det er greit at jeg linker til deg!
Hjertene var nydelige og du skal ikke se bort i fra at jeg "kopierer" deg på de.
Ha en fin uke. Hilsen fra Elisabeth
Hobbygåsa sa…
Jammen har du en flott og kreativ blogg, disse hjertene er jo superlekre! Og det er eskene dine også, tror nesten jeg må prøve meg selv jeg :-) Ha en fin helg!

Populære innlegg