Stråhjerter

Høsten er en herlig tid med klar og frisk luft. Fortsatt er det mye fint å finne ute i naturen og enkelte ting som kongler, mose og strå er greie å høste inn nå før snøen, før eller siden, kommer og dekker bakken.
For å lage et stråhjerte starter du med å lage en hjerteform av mose eller hønsenetting. Dekk så formen med strå. Dette gjør du ved å klippe opp strå (ca 4-8cm)som deretter legges på formen og vikles sammen med metall- eller sytråd.
Lag hjertet så stort du vil etter hva du vil bruke det til. Hva med å henge et hjerte på døra eller veggen? Eller hva med å lage små hjerter som kan brukes som del av en bordpynt?

Kommentarer

Maria sa…
SÅ vackert där det ligger på sin bädd av mossa!
Jannicke sa…
..åhh,
dette er noe av det vakreste! Jeg elsker både strå og mose.. Gurimalla - du er flink!!!
Dette må jeg inn å se på flere ganger!
Takk for inspirasjon ;o)

Klem J.
Viljestyrken sa…
Jeg hadde sånne(butikk kjøpte) en gang, men noen stjal dem faktisk der de hang på døren min...
Nå skal jeg bruke søndagen på å lage mine egne.
1000 takk for forklaringen, så er det bare opp til meg nå da å henge dem et sted der tyvene ikke ser dem!
Marte sa…
SÅ fint! Du er så flink, altså!
Lett å gå for den ferdiglagede variaten i farten, men
dette er jo mye finere, og gøy å lage!
Quiltefia sa…
Hei, kjempefint hjerte!! det ser så greit ut å lage, men jeg vet det skal litt håndlag til!? Men det er en god ide å samle litt materiale nå før alt er stivfrosent. Jeg er på hytta, så jeg skal benytte sjansen imorgen....Annek:-)
Quiltefia sa…
Hei, kjempefint hjerte!! det ser så greit ut å lage, men jeg vet det skal litt håndlag til!? Men det er en god ide å samle litt materiale nå før alt er stivfrosent. Jeg er på hytta, så jeg skal benytte sjansen imorgen....Annek:-)
Unknown sa…
Veldig vakkert! En flott ide som jeg kan videreføre til mine hjerter. Det er klart det er noe helt eget med materialer fra naturen. Veldig flotte bilder!

Hilsen Linetoppen
Bodil sa…
Eg er stum av beundring over kreativiteten din. Noko så vakkert laga av så enkle ting i naturen :) Ha ein fin søndag!
Det er nesten så man får "hjertebank" av å se på denne kreasjonen. Vakkert!
FIOLINESBLOG sa…
Å nå døøøøøøøde jeg av dette! Skulle bare hørt meg:)
Min mann sier: nå må du gjøre eksamen,IKKE blogge:)vi skal ut på tur i dag,gjett hva som skla med i sekken..........jeg gleder meg til å starte.
Du så fine pulssmykker som du har lagt ut da:)
klem fra fioline.
Littlew sa…
Disse før kjempetøffe :))
Katrine K sa…
For noen herlige bilder, skikkelig høst-inspirasjon. Det nederste hjertet som ligger på mosen, det er et helt vidunderlig bilde!
Groskro sa…
Så utrolig fint!!! Og så kreativt! :-)
GundaM sa…
Så utrolig nydelig!!! og rett fra naturen ;)
Kjempeflotte bilder, ha en vakker søndag der ute!
Ååhh så fint!! :-)
Du er jo så kreativ, kjempe spennende å følge deg! :-)

Klem
Ellemeller sa…
Ååå, so lekkert!!

Tusen takk for tips:)

ANita
Kort og Søm sa…
Veldig, veldig fint!!
Fredrikke :o)
Rosetrend sa…
Fin-fin ide! Hjertet var veldig fint i seg selv, og med den teksturkontrasten mosen gav kom begge overflatene veldig godt frem.
Så fint det ble;) Hadde vært morsomt å prøvd seg på noe lignende;) DU har så masse gode ideer synes jeg;) Ha en fortsatt fin søndag!
Ååå så flott og kreativt! Blir skikkelig omtivert og inspirert av å lese bloggen din... tror jeg linker fra meg.. så ser jeg når du oppdatere;) om det er ok for deg?

Klem Sissel
Anonym sa…
Så flott at du deler "oppskriften" med oss. Dette fikk jeg lyst til å prøve meg på!
mimouna sa…
Du har en fantastisk flott og inspirerende blogg! Srtåhjertet var helt nydelig.
Takk for liten hilsen hos meg. SÅ mye fint det er inne hos deg. Blir kjempeinspirert!!! Lekkert strå hjerte....det må jeg prøve meg på!!
Ojojoj - så flott! Virkelig lekkert! Så morro..så flink du er!

Ja jeg bruker både PhotoShop og Picasa for å redigere bilder! Smil!

Ha en super søndagskveld!

SmilKKann
Anonym sa…
Kjempefint hjerte! OG takk for forklaring. Har ønska meg eit hjerte på døra ei stund, og no må eg jo prøve meg på dette. Spennande!
INSPIRERENDE!!!
Det må jeg prøve en dag!!!

Populære innlegg