Spiralheklet lommebok

Lommeboka er heklet av ullgarn med pinne nr 4. Glidelås 15cm.
Det må hekles to like sirkler. Disse hekler du slik:
Start med 4 luftmasker, sett sammen til en ring.
1. omgang: hekle fire fastmasker og deretter fem halvstav. Videre hekles staver. Øk jevnt hele tiden for å få arbeidet flatt. Når du øker hekler du to luftmasker i en maske. Hekl til sirklene har en diameter på ca 12 cm. (eller hvor stor du ønsker pungen) Avslutt med fem halvstav og tilslutt fire fastmasker.
Montering: Sirklene hekles sammen med fastmasker. Hekl også fastmasker der åpningen til glidelåsen skal være. (Hekl evnt. en omgang til med fastmasker rundt hele lommeboka.) Glidelåsen sys på for hånd. For lommeboka med stoff og dekorer med perler.

Kommentarer

GundaM sa…
Så flott den ble!!! Men hekling og strikking...der må jeg gi slipp;)

Og den bysta på sidemenyen din her minner meg om at min egen må få seg en avslutning der oppe. Har mistet "pluggen" men nå fikk jeg en ide igjen...

Ha en flott, kreativ uke!
Bodil sa…
Den var smart og kjempeflott! Tøffe fargar og stileg perle.
Ellemeller sa…
ÅHH!! Eg elskar den grønfargen samen med koks/svart!! Skikkeleg stilig vart det! No fekk eg lyst til å lære å hekle:)

Anita
Fin!! Må jo være en utmerket julegaveide dette her;)
Ha en fin kveld!
Marte sa…
Ja, nå fikk jeg også lyst ti å lære meg dette, var supernice:))
Vet du, jeg er ikke så veeldig glad i Oliven, ( øver meg
på å like det;), så har i alle fall ikke smakt de på treet...Men de virker så harde, kanskje de kommer seg etterhvert, må jo teste...

Ha e fin fin kveld!
FIOLINESBLOG sa…
Hei igjen:)
Du dette prosjektet her var kult,tenker også på at elever i grunnskolen kan mestre å lage noe som blir "ordentlig" til slutt!
:)
GundaM sa…
Pst, min greie er selvfølgelig sette på et el annet av drivved der oppe men ikke si det til noen da. Hihi
Littlew sa…
Så stilig denne var :) Takk for fine tilbakemeldinger på min blogg.
Henter mange ideer og inspirasjon hos andre kreative sjeler med hobbyblogg :)
Katrine K sa…
Så fin den er, og takk for at du deler av deg med oppskrift!
Så enkel, men likevel så lekker....
Kort og Søm sa…
Denne var kjempe fin!! :o)
Quiltefia sa…
Morsomt!! Får lyst til å prøve å lage!! AnneK:-)

Populære innlegg